apa itu..

background





just follow me

Sunday, May 8, 2011

hari-hari 'hari ibu'

MAY
bulan mengenang  jase ibu
perlu ke ada bulan untuk kita kenang jase ibu kite
hari-hari kita kena ingat 
hari-hari kita kena kenang kan
baru-baru ni ada terbace satu artikel mengatakan hari ibu itu haram
yer ker??
yer atau tidak bukan menjadi persoalanya sekarang 
yang penting niat yg betul
untuk menghargai setiap pengorbanannya bukan?
setiap nilai setitis air susu ibu itu
pernah ke ibu kite persoalkan tentang itu
tidak mampu kita bayar dengan wang ringgit
dengan harta bertimbun mane pun
pernah kah kite ucap terima kasih atas nilai itu?

izinkan sy mengatakan 
TERIMA KASIH MAK!

jgn sesekali satu titis pun air mata terkeluar dari ibu kate
kerana kekhilafan kite
tapi..
biarla ianya menitis dengan kejayaan kita atas hasil usaha kite


kepada mak saya 
<PN ARBAYAH BINTI KHAIRUL>
kite berhutang nyawa dengan mak
kite berhutang mase dengan mak
kite berhutang budi dengan mak
kite berhutang titisan keringat mak untuk besarkan kite
kite berhutang kasih setiap air susu yg mak beri
semua tu..
tak kan dapat kite balas
terima kasih sangat-sangat mak
pengorbanan mak selama ini tak kan pernah kita lupa

salam hari ibu...
HARI-HARI HARI IBU..
=p

Saturday, May 7, 2011

p.a.b.i.l.a

ingatkan saya pabila saya terlupe
pimpin saya pabila saya terjatuh
bimbing saya pabila saya perlukan
bahagiakan saya pabila saya berduka
buatkan saya tersenyum pabila saya bersedih
jangan terus biarkan pabila saya menangis
peringatkan saya pabila saya terleka
sembuhkan saya pabila saya terluka
bantu saya pabila saya kesusahan
perbetulkan kesilapan saya pabila saya di landa kelemahan
buat yang terbaik pabila sebelum datangnya yang tebaik
terima kelemahan pabila sebelum datangnya kelemahan
bina la kematangan pabila datangnya pengalaman
jangan bediam diri  pabila sebelum bersuara 
terlalu berharap pabila terbinanya sebuah keyakinan
jangan di tanya pabila saya senyap
belajar terima kesedihan pabila terjadinya perpisahan
datangnya satu pertemuan pabila sudah ditakdirkan tentang itu
ziarahi saya pabila terdengar berita tentang ketiadaan saya
cout<<"SUSAH SENANG BERSAMA";
7 MAY 2011
Terima Kasih Banyak-Banyak Sangat-Sangat AWAK..!!

Monday, April 18, 2011

pEsAn AbAh

terngiang-ngiang lagi pgi tu,
abah berpesan;
sunyinya pagi itu.. 
dinginnya pagi itu..
selepas solat subuh...
duduk berdua dengan abah, sambil dengar motivasi pagi di tv..
pesan abah....
kepada anak bungsunya yg nakal ni;
 <<<<sila amek perhatian wahai cik fiza>>>

* berbuat baik la  kepda smua orang di sekeliling kamu, jngan kamu cube sakiti mereka..
* sekali kite buat baik dengan orang, orang akan balas baik kebaikan itu pada kita..
* solat lima waktu sila jage dengan sebaik mungkin..
* dunia pun kite kena kejar, akhirat pun kite jangn lupe, ok!
* harta yg kamu ada sekrang ni bukan akan selamanya jadi milik kamu, ingt mse akan dtang, tak selamanya kita akan hidup senang  dalam dunia ni..beringt la!




abah...
hanya satu abah yg kite ada dalam dunia ni..
tak kan ada tukar gantinya abah kt dalam hati kite..
tak kan!!!
kite sayang abah....
kite tahu..
banyak pengorbanan yg abah dh bg kat anak abah seorg ni..
kite mintak maaf kalau dulu suka buat abah kecik hati dgn kite..
waktu kite masih anak kecil lg abah..maf yer!
kite thu shingga kini..
umur kite dah 19 tahun pun abah masih simpan  gambar bayi kite dalam beg duit abah..
terharu tak terkata tatkala kite terpandang gambar tu masih ada lgi kat abah..
lama kan abah simpan gambar tu..
abah takut kite lari dari abah ke...
tak abah..
tak..

kite tak mungkin buat itu semua..
abah buatkan kite akaun tabung haji kan..
abah nk kite same2 pergi kan..
yer abah..
insyAllah kite akan bawak abah ke sana..
smpai sekarang kan abg dan kakak tak tahu abah buka kan akaun untuk kite..
abah buka kan akuan tu, tapi dalam tu semua duit abah kan..
kenapa abah buat semua tu kat kite...errmmm...

mase sekola2 dulu, abah selalu hantar dan ambik kite dri sekola kan..
sesibuk mane pun mase tu, abah tetap luangkan mase untuk kite..
abah buat tu semua sebab abah sayagkan kite kan..
terima kasih abah!!
smpai kite abis spm abah buat tu semua tuk kite kan..
abah tak bagi kite pergi poli kan mse tu, tapi kite degil kan, nak gak..
abah tahu kan, anak abah sorang ni, keras kepala..
akan daptkan sesuatu benda tu, dengan ape care sekalipun..
abah tak tido malam kan fikir pasal kite..
kite ok abah..
kite selamat kat sini..
alhamdulila..
sekarang ni..
abah tengah menderita sakit perut kan..
kenpa gastrik abah datng blik..
semkin teruk, sehingga hampir kena ulser perut..
kite tak sanggup nk tengok abah sakit macm tu..
menurut doktor, usus abah dah terluka..
katenya lagi, hanya pembedahan jer boleh buat abah pulih..
abah taknak buat semua tu, abah masih berdegil sampai sekrang..
ya Allah sembuhkan la penyakit abah!!!
kite janji abah, kite tak akan buat abah terluka lagi.....
kite sayang abah~~~

Monday, April 11, 2011

UNIC - AINUL MARDHIAH (MV) NASYID

tersentuh pabila terbaca kisah mengenainya..
wahai ainul mardhiah!!


jom same2 kita denga lagu ni




Dirimu pembakar semangat perwira
Rela berkorban demi agama
Kau jadi taruhan berjuta pemuda
Yang bakal dinobat sebagai syuhada'
Itulah janji pencipta yang Esa

Engkaulah bidadari dalam syurga
Bersemayam di mahligai bahgia
Anggun gayamu wahai seorang puteri
Indahnya wajah bermandi seri
Menjadi cermin tamsilan kendiri
Untuk melakar satu wacana
Buatmu bernama wanita

Ainul Mardhiah
Kau seharum kuntuman di taman syurga
Menanti hadirnya seorang lelaki
Untuk menjadi bukti cinta sejati

Oh Tuhan
Bisakah dicari di dunia ini
Seorang wanita bak bidadari
Menghulurkan cinta setulus kasih
Di hati lelaki bernama kasih


Sunday, April 10, 2011

selangkah

apa sudah jadi sekarang ni..
tingal berapa hari saja nk final exam..
sedar..ke..masih tak sedar lagi ni wahai fiza oii..
tanak lagi dah pekra sem lpas berulang lagi..
wahai kawan-kawan sekeliling aku...
tolong la sedar kan aku dari terus terbuai dengan mimpi2 dunia ini..
dengan hayalan-hayalan dunia ni yang tak semestinya akan kita  perolehi nikmatnya selama-lamanya..
semua mahu lakukan perubahan sendiri kan..
dari satu tahap ke satu tahap..
aku bangga dengan seorang perubahan kawan aku ni..
tersentap tatkala baca blog dia..dalam diam..hmm..
moga-moga dia tetap dengan perubahan yg ingin ditonjolkan itu..
dia telah mendapat hidayah untuk berubah, sedangakan aku bile lagi..

di sini saya mahu ingin meminta maaf kepada sesiapa, yg penah tersa dgn insan sekerdil ini..sma ad sengaja atau tidak sengaja, terumpat, terngata,terkutuk, termarah, termudi, tersinggung, termakn harta benda (mintak di halalkan la yer),,terutama sekali kepda insan2 berkenaan;
  • mak dan abah yg kat rumah tu..kite mintak maaf sngt2 sebab kite tak pena jadi anak yg dapt mbnggakan kalian..insyAllah 1 hari nnti..doakan kite yer!! rindu sngt kt mak abh.nk blik jer saat ni.....syg sngt2 mak abah..hanya mak abah jer harta yg kite ada sekrg ni,,
  • kawan2 sekola dulu, 5 spm 3...korang2 ingt kat aku lagi tak..huh..special for; zura at uitm segamat, wanie at kolej matrikulasi melaka, fatin at kolej matrikulasi melaka, zara at uitm segamat, ira at politeknik ungku omar ipoh perak , azam at ipgm jb, nizam politeknik merlimau, hanif at politeknik jb, aiman at ikm pekan, dayah f6 smkds pt sulong, tima smkds ptsulong, mimi at international yayasan melaka, waridah at f6 smkds ptsulong, faizul azmi at uitm merbok kedah , syairazi at uitm merbok kedah, fitri at uitm merbok kedah, echa matrikulasi gambang pahang, amir hamzah at uitm seri iskandar ipoh perak, nazrul hisyam at f6 smkds pt sulong, asyraf azizan at politeknik jb, raihan at uitm segmat, fendi at f6 smkds pt sulong, nasrul zariq at uitm lendu melaka...( kalian thu tak, saat riang kita bersama aku simpan ia dalam memori kite bersama, sungguh rindu sngt zaman sekola dulu!) maafkan aku kawan sekirnya aku pernah buat sape2 terluka dengan aku sebagai pemimpin yg tak bertauliah dlam kelas dulu..~nggee!
  • kwan2 di poli ni juga tak ketinggalan,,kalian la yg bnyak mengajar aku erti hidup ditempat orang,,trime kasih kalian!! mafkan ak k sekli lagi..aku tahu bukan senang orang nk terima kewujudan aku disini kan!. k sme2 kite berjuang duk kat poli muadzam ni yer!
  • kepada kamu...hentikan semua kate2 manis kamu yer!!kite hanya akan boleh berkawan sahaja!!!! 
    jgn lagi kamu rosakan fikiran aku lagi..
    yang telah berlalu biarkan terus berlalu..
    cerita kita sejarah kita k..
    mulakan la ia dengan langkah bru..titik baru,,
    maaf kite hanya boleh kawan saje...
    ape2 pun aku tak kan trime sape2 pun waktu ni..
    aku hnya boleh trime seseorng yg brnama "KAWAN" shaja..(T.T)

sudah..sudah,,
masenya sudah tiba......
mase sudah tak mampu tunggu lagi..
mase yg ad gunakan la sebaik mungkin...
mase ibarat payung emas yg menerangi hari-hari yg akan datang..
wake up fiza!!!!!
nnnnnnnngggggggeeeeeeee~~~~~~~
mood = study!
attention pleasa fiza!

~!@#$%^&*()

akn ku buktikan nurhidayah bt. abdul jamil


surat2 layang mse parogram tu..simpan lg tw!!haha

study2!!
mood study melanda diri......
ggggrrrr...

Thursday, April 7, 2011

adakah bertemu dengan orang yang salah?

kekadang kita terfikir : Adakah kita bertemu dengan orang yang salah?
Teman sekeliling yang tak 'ngam'?
Kawan - kawan yang tidak boleh nak buat geng study?
roommate yang menyakitkan hati (sebab tak pandai membasuh pinggan, bercakap menggunakan kata-kata yang pedas, dan sebagainya) ?
Ataupun teman yang tiba-tiba dirasakan tak serasi?
Atau mungkin juga adik beradik, keluarga yang kita tidak boleh fahami perangai mereka..
Kerana hakikatnya, kita akan bertemu dengan ramainya manusia yang menjengkelkan hati kita, dan sangat sukar untuk kita bersama dengan mereka.
Pelbagai ragam dan karenah manusia yang  dapat kita temui di dunia ini..
Untuk berkenalan.. Untuk mengetahui, memahami manusia lain.
Untuk menyedari betapa beruntungnya kita, mahupun rendahnya kita berbanding manusia lain.
Untuk kita sering berlumba-lumba menggapai taqwa tanpa membeza-bezakan manusia lain..
Namun, tentu kita akan bertemu dengan manusia yang tidak serasi dengan kita serta berlainan segalanya..
Sehingga sekecil-kecil perbezaan kita menjadi besar dan dijadikan hujah untuk menjauhkan diri, apatah lagi terkadang sehingga memutuskan silaturrahim.
Walaupun diri kita dengan dia, satu aqidah, satu kefahaman dan satu cinta pada Allah..
Dan kita bertanya, mengapa diri kita dan dia, begitu jauh sekali?
Di situlah, kita kena sentiasa berusaha untuk mencari titik persamaan...
Kita takkan pernah bertemu dengan orang yang salah;
Takkan!
Kerana Allah telah menakdirkan setiap saat dan inci dalam kehidupan kita.
Setiap takdir itu merupakan satu ketetapan Allah buat kita, merupakan sesuatu yang terbaik buat kita.
Dan setiap manusia yang kita temui itu, tentu memberikan makna sesuatu pada kita.
Walaupun banyaknya kejengkelan hati kita pada dia.
Namun, tentu sebenarnya mereka yang 'salah' itu sendiri banyak mengajar kita: 
'akan kekurangan diri kita sendiri.'
Bukankah seorang musuh itu terkadang lebih jujur daripada seorang sahabat sejati, yang dipetik dari kata-kata hikmah Arab.
altSetiap jodoh dan pertemuan tentunya telah ditetapkan oleh Allah,
Untuk kita belajar sesuatu darinya..
Tak pernah kita bertemu dengan orang yang salah ... semua yang kita temui adalah stesen-stesen perhentian untuk mengutip hikmah, buat bekalan di dalam perjalanan.
Percayalah, kadang-kadang di awal pertemuan akan banyak berlaku perkelahian, salah faham dan ketidak seragaman.....


kursus kempimpinan fasilatator PRS Polteknik Muadzam Shah.

kumpulan 1;
memilih nasi lemak Johor sebagai tjuk pembentangan..
murah je, rm4.50 je..
mari2 beli...

selamat kan belon anda sebelum kena pijak!!
tinggal kan hanya 4 org saje dalm bulatan..
macm ne carenya??ad mksud tersendri aktiviti ni..
to; taufik maf terpecahkan belon anda!

antara peserta yg pling kecik...
anak puan siti...huhu!

lompat!!!
arrgghhh!! tak sempat lompt dah snap plak..

aktiviti paling mencabr sepanjag program ni...
jalan malam...dengan tutup mate..
guana tu?

sudah la kena  tutup mata..lepas tu, kena tingglakn sorng plak..
bru thu..laaa dekt je dgn kwan2 lain..
mase tu takut yg amat lak tu...
fifi cube meyakinkan aku waktu ni, "klau aku kuat, ko pon msti kuat"
yeah! tQ fifi,,,

ima...
keciknya kamu...haha..
bff saya..trme  kasi ima..
selalu pinjam kan bahu awk untuk saya!

sekali lagi, tak sempat lompat..
nampak di situ kyna paling ceria...
fifi pling tnggi!! skejap jer,,,haha

cari gambar pe fi..
kena bljar lgi tuk snap pic dri angel yg tept ke fi..

snap by miza hakim...
taufik pinjam camera kejap...
berangan dulu sebelum dapt..haha
inila!!
kawan..
susah senang bersama...


melukis apabila mate ditutup!!

ini la hasilnya!
macam dah tak ad rupe  dah..
haha
pe2 pun..
 brni mencube kan!

sape lagi tembam?

senget punya ini orang!!
hoho..dayah!

yg best nya, program ni..dapt adik angkat..
suba adik angkt sya!!
org yg memecahkn belon waktu tu!!duuusssh!
suke gambar ni!!


kanape kyna?
nampk d situ gg taufi putih..haha


dayah kebinggungan ke,

membandingkan!!
hahah..sory dayah!

snap by dayah!

yyyyeeeaaaahhh!!!


asal nak gaduh!!
jom!!

keriangan, kegilaan terserlah!
hahah

selamat ulang thun pak engku!!
org kuat dlm program ni!!
harap2 dapat jumpe lg  yer!
trime kasih pak engku telah mengubah care saya berfikir,

ini la kami yg trlibat!

nak blik dah!!


ini la prs!!
bkal pemimpin ker?
hahha..bole la...


ini la kami..
ini la cerita kami sebagai PRS....





;;tempat= pelangi resort, balok, kuantan...


Tuesday, April 5, 2011

kamu

Hati ini berbicara, siapakah dia, siapakah dia yg cuba mencuit hati ini, siapakah gerangan yg mahu mengenal diri ini dengan lebih mendalm lagi, adkah bertuaah diri ini? 
tak penah d sangka sebegitu rupa hati kamu..setulusnya hati kamu..
kenapa setiap kali mata bertentng kamu cuba menyembunyi semuanya itu, yer! Kamu memg seorg pelakon yg hebat..tahniah! pelakon yg hebat yg cuba mencuri bayangan diri ini..
dulu sewaktu kita  sering bersua kenape kamu cuba menyorokan diri kamu… cuba menyorokkan  keikhlasan diri  itu..
malu ke??malu bukn penghadang, malu juga bukan penghalang…tapi..
pabila saat diri ini jauh dari pandangan kamu, mungkin kamu bru sedar ke tentang semua itu.. 
kamu..ingt lagi tak, bile kite mule berbaik dan mula bertegur, ingt lagi tak, dulu kita selalu bersaing tuk dapatkan kedudukan no1 dalam kelas semasa umur kita 15 thun dulu..
indahnya waktu itu! Seronok jugak pabila kita ada pesaing dalam diri, barula ada semangat nak belajar waktu tu..akhir disember, 2007 result pmr keluar..
alhamdulila, semuanya tercapai dengan jayanya! Waktu tu, tak thu pun pe result yg kamu dapt,,cume harap2 berbaloi la dengan pe yg kite usaha selama ni kan…eehh,,tak sngka kan, kite naik f4 kita sekelas..hahah..kelakanya!ini bermaksud dari  kite f2 ke f5 kite akn sekelas..
harap2 jangn la bosan menghadp diri ini ok! 
Akhir thun, 2008…hmmm..=) kamu meluahakn semua isi hati itu,,isshhh,,,asal kat diri ini..
sya pasti kamu akn silap org itu…maaf diri ini tidak boleh terima dengan keadaan serupa itu..kita kawan..mana mungkin itu semua akan berlaku..2009..detik2 yg mendebarkan bg semua..
spm thun itu,,kite masih lg tak berbaik kan, sebab diri ini, selalu cuba menjauhkan dri kpd kamu, “klau kau anggap aku ni kawan kau, kenpa dengan orng lain ko boleh berkwan,boleh brgrau, dan kenapa bukan dengan aku” perkara ini yg penah kamu bngkitkan kan..bukan ape..tak thu la knpa..sebab kamu berbeda> thun tu meriah sngt.. 
bhagia dengan kwan2 lain..tapi suram apbila dengan kmu..maf! sya masih tak bole trime lagi dengan keadaan itu…semua teman2 yg dekat, akn berkata, kmu bruntung, kerana ad dia yg sentiasa ada untu aku,,tapi diri ini tak penah pun rse begitu,,huh! hari berganti hari, spm smkin hampir kan..


tbe2…..”nak thu tak, si dia tu ad hubungan dgn si dia tu”huh! Jatuh air mate ini but kali pertama krna kamu..knpe ni,,kau dh reject dy awal2..tak ptut thu tak!! Ingt semua yg penah di katekan,,pe2 pun ‘aku akn tunggu kau’ aahhh…itu semua kate2 manis saje..ok..ptut teruskan hidup..
mse tu spm, kena ykin dpt result ok, nk kua dri uma, nk belja jauh2..alhmadulila sekli lg,,smuany tercapai..semua itu kurnian Allah setiap pe yg berlku itu ad hikhmahnya…ape keputusan kmu wktu itu yer, hm, peduli ke, ad dy ingt diri ini lg ke..lupekn je la hasrat itu nk thu k..


hmpir abis 1 sem duk kat poli ni, dia datng kembli mmbwa hati yg dulu….maf sekali,,sya tak bole trme keadaan kmu itu lagi……senyap cite sal kamu…hari berganti, minggu brgnti, dh jd senior dah duk sni yer…huh!
Kamu dtang lagi..ap lagi yg kamu nak…tak cukup2 lagi ke..tapi kali ini kamu muncul dengan watak berbeza, lebih serius..hati katekan padaku, pe yg harus aku lakukan ni……….dh lame kamu tunggu, dah lame kamu kenal diri ni..dri budk brhingus smpi sekarang….


maaf si penuggu aku tidak boleh berkata saat ini, kerana kamu tidak layak untuk aku, kamu terlampau jujur,ikhls diri ini..cari la insan lain yg dpt menrma kamu..meskipun, kamu muncul dgn c dia telah mnjdi sejarh silam kamu..tp bukn aku, aku tidak layk untuk itu…kmu  penah berkta ”kerasnya hati awk, batu pun tak ada keras macm awk”,awk tak mngerti semua itu, 
maf itu bukan alasan sekarg ni…..maaf, jgn terus tnggu saya lg,, 

Monday, March 21, 2011

yang  GAGAL itu PENGAJARAN

yang  JAYA itu KEMENANGAN

yang INDAH itu PERTEMUAN

yang MANIS itu KEMESRAAN

yang PAHIT itu PERPISAHAN

yang KEKAL itu PERSAHABATAN

yang TINGGAL itu HANYA LA KENANGAN..

Sunday, March 20, 2011

sEpi

apa yang aku rase sekarang ni, adakah sama dengan orang lain rase erk?? mane nak dapat rase sebab aku tak bagithu lagi apa yag aku rase...hahahhaa...alaaahaaaaiii...rindunya aku kat mak abah, Tuhan saja yg tahu betapa sakitnya aku duduk sini..tula fiza, dulu mak abah suruh sambung form 6 jer kamu tak nak..sekarang nak mengeluh2 pulak..hey!!dah tak ada gunanya dah..bukan aku degil tak nak ikut kata diorang,,tapi..cukup la..aku tak nak susah kan orang tua aku lagi.,biarkan aku belaja hidup berdikari!hidup ditempat orang..memang aku nekad, nak keluar dari daerah johor lepas habis spm ni,,alhamdulila, tercapai juga akhirnya!!walaupun keluar sikit jer dari johor,,huhu! maafkan kita mak abah;;lagipun meraka yang dekat dengan aku tahu rase dengan perangai aku yang keras kepala ni, degil!keras kepala untuk kebaikkan diri sendiri, elok ke tu,,elok kot..hmmmmm....dua hari, dua malam aku kurungkan diri aku kat dalam bilik ni...saja, nak muhasabah diri..yeke?haha...baru la aku rase sepinya hidup ini tanpa teman kan...boleh ke kita hidup sorang2 tanpa teman di sisi?just thingking!@#$...ada juga rupanya orang yang risau aku duduk sorang2 ni,,haaaiii...tak ada apa la..aku dah besar ok!!aku bukan anak kecil lagi,,tapi terima kasih la pada sesiapa yang masih mahu ambil berat sal diri ini...aku tak fikir selama ni merka nampak aku di sini...rupa-rupanya baru aku sedar kini, kehadiran aku kat sini masih lagi diterima oleh orang lain..haha..selama aku dua hari dua malam aku duduk sendirian, selama itu juga la..aku tak jumpa nasi..ddduuussshh!!tak sangka aku boleh hidup dengan sekadar makan apa yang ada saja..membayangkan dan terus membayangkan...kalau la...aku dapat ayam bakar masak pecal mak aku, kalau aku dapat makan roti canai dengan abah kat kedai pak mail tu, kalau la aku dapat makan nasi ayam cik som yang unik tu, kalau la aku dapat makn char kue tiauw panas2 dengan dengan abang kat kedai batu 3  tu, kalau la aku dapt makan mee kari kat depan sekola tu, issh2 ingat lagi aku dengan, zura,fatin wani, suka makan mee kari kat depan sekola tu, sanggup kumpul duit,,blik lambat ke rumah semata2 nak makan mee kari tu.dahsyat zaman sekola dulu..kalau la dapt makn mee tomato mak yah yang kat kantin tu,serius susah nak dapat mee tomato macm mak yah punya...apa aku ni,,,fikir pasal makn jer, sedar2 kan la diri anda cik adik oooi!!ramai dah tegur, kamu tu makin tembam, peduli ke apa org kate,,mereka penah fikir ke kenapa aku ajdi macam ini,, tak ada kan..ambil la ikitbar sikit dari apa yang berlaku..aaarrrrgggghhh!!! tu semua kalau la...tak mungkin akan berlaku..kan?fiza2...berpijak la kamu di bumi yang nyata ok......sedar la..ini muadzam shah, bukan batu pahat tempat kelahiran kamu..
sepinya hujung minggu kali ini...yerla semua sanggup tinggal kan aku sendirian..hmmmm..tak apa..begini nasib hidup aku kali ini yer.....macam2 perasaan ada...namun itu hanya seketika ke...harap2 jangan la berlarutan..
sunyinya!!!!!!!!!kosong!!!!!!!!

Saturday, March 19, 2011

Aku Hanya Wanita Biasa..

Bismillahh..

Kepadamu yang akan menjadi pendampingku kelak..
Terima kasih kerana telah memilihku di antara ribuan bidadari di luar sana yang siap untuk kamu pilih..
Padahal kamu begitu tahu, aku hanya wanita biasa, yang sangat jauh dari sempurna.
Kerananya ku ingin kamu tahu, aku bukan wanita yang sempurna, aku begitu banyak kekurangan.
Maka ketahuilah..  

Kepadamu yang akan memilihku kelak..
Aku tak sebijak Siti khadijah, kerananya ku ingin kamu tahu, aku akan saja  berbuat salah dan begitu menyedihkan. Maka ku mohon padamu, BIJAKLAH dalam menghadapiku, JANGAN MARAH padaku, NASIHATI aku dengan hikmah, kerana bagiku kamulah pemimpinku, tak akan berani ku membangkang padamu..

Duhai kau yang telah memilihku kelak..
Ingatlah, tak selamanya aku akn cantik di matamu, ada kalanya aku akan begitu kusam dan hodoh. Mungkin kerana aku begitu sibuk di dapur, menyiapkan makan untuk kamu dan anak-anak kita nanti..Insya’Allah. Maka aku akan tampak kotor dan berbau asap. Atau kerana seharian ku harus meguruskan istana kecil kita, agar kamu dan anak kita dapat tinggal dengan nyaman dan damai. Maka mungkin aku tak sempat berdandan untuk menyambutmu sepulang bekerja.. Ataukah kamu akan menemukanku tersengguk-sengguk saat mendengar keluhan dan ceritamu, bukan kerana aku tak suka menjadi tempatmu menumpahkan segala rasamu, tapi karena semalam saat kau tertidur dengan nyenyak, aku tak sedetikpun tertidur karena harus menjaga anak  kecil kita yang sedangsakit, dan ku tau kamu letih mencari rezeki untuk kami maka tak ingin ku mengusik sedikit pun lelapmu.. Jadi jika esok pagi kau mendapatiku begitu letih dan ada lingkaran hitam di mataku, maka TETAPLAH TERSENYUM padaku, kerana kau adalah kekuatanku..

Padamu yang menjadi nahkoda dalam hidupku kelak..
Ketahuilah, aku tak sesabar  Fatimah, ada kalanya kau akan menemukanku begitu marah, menangis , bukan kerana ku membangkang padamu, tapi aku hanya wanita biasa, aku juga perlu tempat untuk menumpahkan beban di hatiku, tempat untuk melepaskan penatku, dan mungkin saat itu aku tak menemukanmu, atau kau begitu sibuk dengan pekerjaanmu, maka bersabarlah, yang ku perlukan hanya pelukan dan belaianmu.. Kerana bagiku kau adalah titisan embun yang mampu memadamkan segala resahku..    Ataukah ada kalanya tanganku akan mencubit dan memukul penuh kasih sayang si kecil kerana lelah dan penatku di tambh rengekannya yang tak habis-habisnya. Sungguh bukan kerana ku ingin menyakitinya, tapi kadang aku kehabisan cara untuk menenangkan hatinya. Maka JANGAN MEMAHARIKU kerana telah menyakiti buah hati kita, tapi cukup kau USAP KEPALAKU, dan BISIKKAN KATA SAYANG di telingaku, kerana dengan itu aku akan tau kamu selalu menghargai semua yang ku lakukan untuk kalian, dan kamu akan menemukanku menangis menyesali perlakuanku pada anak kita, dan aku akan merasakan ribuan kali rasa sakit dari cubitan yang ku berikan padanya, dan aku akan berjanji tak akan mengulanginya lagi..

Padamu yang menjadi IMAM dalam hidupku kelak..
Ketahuilah, aku tak secerdas Aisyah.. Maka JANGAN PERNAH BOSAN MENGAJARIKU, MEMBIMBINGKU KE ARAH NYA, walau kadang aku begitu bebal dan bodoh, tapi JANGAN PERNAH LETIH MENGAJARIKU.. JANGAN SEGAN MEMBANGUNKANKU di sepertiga malam untuk bersamamu bermunajat pada Kekasih yang Maha Kasih.. JANGAN LETIH MENGINGATKANKU untuk terus bersamamu mendulang pahala dalam amalan-amalan sunnah.. BIMBING TANGANKU ke JannahNya, agar kamu dan aku tetap bersatu di dalamnya.. <3

Padamu yang menjadi kekasih hati dan teman dalam hidupku..
Seiring berjalannya waktu, kamu akan menemukan rambutku yang dulu hitam legam dan indah, akan menipis dan memutih. Kulitku yang bersih akan mulai kereput. Tanganku yang halus akan menjadi kasar.. Dan kau tak akan menemukanku sebagai wanita cantik, yang kau khitbah puluhan tahun yang lalu.. Bukan wanita muda yang selalu menyenangkan matamu.. Maka JANGAN PERNAH BERPALING DARIKU.. Kerana satu yang tak pernah berubah, bahkan sejak dulu akan terus bertambah dan kian bertambah, iaitu rasa cintaku padamu..Ketahuilah..Tiap harinya, tiap jam, minit dan detiknya, telah aku lewati dengan selalu jatuh cinta padamu..Maka, CINTAILAH AKU DENGAN APA ADANYA AKU..
Jangan berharap aku menjadi wanita sempurna..
Maafkan aku kerana aku bukan puteri..
Aku hanya wanita biasa..